branderburgia.gif
18
sty
2013

Ważna informacja dla Funduszu Małych Projektów i Projektów Sieciowych

autor: Krzysztof Zdobylak 

 

Zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowania wydatków i projektów w ramach programów współpracy transgranicznej EWT realizowanych z udziałem Polski w latach 2007-2013 koszt materiałów, w których zamieszczono reklamy jest niekwalifikowalny.

Budżet projektu powinien uwzględniać wszystkie koszty promocji i reklamy, które powinny być w całości sfinansowane ze środków unijnych. W uzasadnionych przypadkach, np. możliwości bezpłatnej promocji projektu w mediach lokalnych (informacji o projekcie i wydarzeniach realizowanych w ramach wdrażanego projektu), istnieje możliwość umieszczenia logotypu ww. mediów na plakatach promujących projekt.

Mając na uwadze powyższe argumenty, beneficjent, który nie uwzględni we wniosku szczegółowych informacji uzasadniających konieczność udziału sponsorów prywatnych w przedsięwzięciu oraz nie oszacuje wpływów finansowanych z tego tytułu, koszt materiałów promocyjnych, w których oprócz logo programu pojawią się logo prywatnych sponsorów będzie kosztem niekwalifikowalnym.

Podsumowując, logo podmiotów, którzy nie występują jako partnerzy współpracy w ramach danego projektu, nie powinny znaleźć się na materiałach promocyjnych.


Wspomniane wyżej wytyczne znajdą Państwo tutaj.