euroregion.gif
19
kwi
2013

Kwalifikowanie wydatków dotyczących promocji i informacji w ramach programów współpracy transgranicznej w latach 2007-2013

autor: Kalina Maciejewska 

Zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowania wydatków i projektów w ramach programów współpracy transgranicznej EWT realizowanych z udziałem Polski w latach 2007-2013 koszt materiałów, w których zamieszczono reklamy jest niekwalifikowalny.

Budżet projektu powinien uwzględniać wszystkie koszty promocji i reklamy, które powinny być w całości sfinansowane ze środków unijnych. W uzasadnionych przypadkach, np. możliwości bezpłatnej promocji projektu w mediach lokalnych (informacji o projekcie i wydarzeniach realizowanych w ramach wdrażanego projektu), istnieje możliwość umieszczenia logotypu ww. mediów na plakatach promujących projekt.

Mając na uwadze powyższe argumenty, beneficjent, który nie uwzględni we wniosku szczegółowych informacji uzasadniających konieczność udziału sponsorów prywatnych w przedsięwzięciu oraz nie oszacuje wpływów finansowanych z tego tytułu, koszt materiałów promocyjnych, w których oprócz logo programu pojawią się logo prywatnych sponsorów będzie kosztem niekwalifikowalnym.

Podsumowując:  koszt materiałów informacyjnych i promocyjnych, które  zawierają logo podmiotów niebędących  partnerami współpracy w ramach danego projektu, zostanie uznany za niekwalifikowalny.